Overnight oats och trött mama.

Hej hej! ojoj, denna veckas vakande om nätterna med febrig son + att jag inte kunde hitta sömnen igår kväll av nån konstig anledning (somnade nog tidigast 02 (?))  börjar ta ut sin rätt. Morgonens Bodypump pass tog resten av krafterna. Det var nytt program denna gång, väääldigt jobbigt, men ändå skönt :) Jag har varit såååå trött hela dagen, riktigt konstig känsla, hoppas inte jag blir sjuk också! 
 
Lilla familjen gick på café senare på dagen och sen hämtade vi Teds kusin Agnes som kom hit till oss och leka ett par timmar :) Har ju varit så härligt väder idag så vi kunde sitta ute på caféets terrass och dricka kaffe och imorgon funderar vi på en skogspromenad...eller loppisbesök!
 
Men nu blir det filmmys! Con air från Sveriges 3:an verkar lovande!
 
Det recept jag har att bjuda på idag är ett mycket smarrigt frukostrecept, Strawberry overnight oats!:)
Detta blev dagens frulle! Skall göras kvällen innan du ska äta den.
 

1 dl havregryn
1 dl mandelmjölk (eller annan valfri mjölk)
1 dl naturell yoghurt (jag använde grekisk)
1 msk chiafrön
1 tsk honung
4 färska jordgubbar, skurna i små bitar
 
Gör så här: Blanda ihop alla ingredienser och häll i en burk med lock och ställ i kylen över natten. Ta fram på morgonen nästa dag och toppa eventuellt med något gott. Jag toppade med ett par färska jordgubbar och en ekologisk sockerfri chokladsås. MUUUUUMS! Detta recept går såklart att variera med massor av olika smaker, man blndar bara i de bär eller frukter etc. som man gillar!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0