Första snön, halloweenfunderingar och fredagsmys

 
Halloj fredag! :)
 
Då var den första snön här, trodde inte mina ögon i morse! Byggt snögubbar på jobbet halva eftermiddagen :) Barnen har i alla fall roligt :) För min del kan snön hålla sig borta fram till jul ;)Jaja, kommer ju smälta bort redan  i helgen so no worry! Tur att jag bytte till vinterdäck på bilen igår i alla fall!
 
Och nu sitter vi i soffan framför 112- på liv och död, jag och Ted. Han tycker det är spännande med alla poliser och ambulanser ;) Gräsänka i helgen, Matti är ute på vift med en kompis. Kommer hem på söndag. Så ikväll ska jag se en riktig tjejfilm och njuta av lugnet och resten av helgen är oklar, vi flyttade halloween middagen till nästa helg, halloween eller inte! Nån som vet när det är Halloween egentligen? I USA är det ju den 31 oktober, alltså nästa fredag. Men här i Finland brukar det ju vara helgen före allhelgona typ? Alltid samma problem.
Tidigare Halloween har det kunna se ut såhär;) Brukade fira med min vän Annika bl.a :) Ja, det var då det. *skratt* :) Kul hade vi!
Gravid nyckelpiga ;)
 
 Måste iaf till stan imorgon, köpa ny vinterhalare och mössa åt Ted m.m. Och försöka hitta något sällskap till oss också kanske :)
 
Det är väldigt viktigt med "fredagsmys" här hos oss (vilket innebär nåt gott efter maten i tv-soffan hela familjen) ;) T hade önskat sig godis, men jag körde på nåt lite nyttigare alternativ, frukt- och pannkaksspett. Supernöjd var han ändå, tyckte det var kul att äta från en pinne :) Det behöver ju inte alltid vara den där godispåsen eller det där chipset.
 
Frukt- och pannkaks-spett
 
 
Jag stekte alltså små mini-bananplättar (2 bananer + 4 ägg  + lite bakpulver mixas och klickas ut i små, små klickar i stekpannan. Stek!), smetade på lite nutella (ej nyttigt ;) Men nu var det fredagsmys!)  på plättarna och varvade med bananplättar, jordgubbsskivor och bananslantar! Mums, smakade inte helt fel till fredagskaffet :)
 
Nej, nu vill Lilleman mysa med mamma, gotta go!
 
Trevlig helg!
 
 
 
Trackback
RSS 2.0