Lördagen och en extra timme! :)

 
God kväll!
 
Blev ju inget av med den där filmen igår kväll då den unge herrn kämpade mot i det sista och somnade 22.30 ;) Blev bara lite bloggläsning och sen dags att sova för att orka med nästa dag. Så tänkte göra ett nytt försök ikväll! En extra timme fick vi ju också ikväll, då det byter till vintertid! Nice! :)
 
Fast jag skulle kunna somna på momangen, gääääsp! Har inte suttit stilla så många minuter idag, måste bli bättre på att pausa lite i vardagen, jag bara kör på hela tiden, med hopp om att "bli klar" med allt jag tycker behöver göras. Men det blir ju aldrig klart, det vet vi ju alla, nästa gång du skär en skiva bröd är smulorna där igen, till kvällen river vi upp den bäddade sängen, tvättkorgen ständigt full o.s.v. o.s.v. Imorgon ska jag försöka ha en lugn och skön dag utan måsten!
 
Med detta sagt betyder det inte att vi inte haft en riktigt trevlig dag också :)
 
Dagen började med dusch, sen frukost: Snickers-gröt vill jag kalla den :)
 
 
1 dl havregryn, 2 dl mandelmjölk, salt,  1 msk kakao, 1/2 banan och 1 msk jordnötssmör kokades ihop till en krämig gröt. Toppades med banan, jordgubbar, kokosgrädde (Lägg kokosmjölken upp och ner i kylskåpet över natten, nästa dag öppnar du den, häller bort vattnet eller sparar det till en smoothie t.ex. Sen gräver du ur det tjocka och elvispar i 5-6 minuter tills det blir som grädde :) ) , quinoapuffar, mullbär och kokosflingor. Och ett kokt ägg! Gott och mättande!
 
Lite fix och sen åkte vi iväg till stan för att söka lite vinterkläder åt Ted och lite andra ärenden.
Jag invigde min nya jacka, från Seppälä. Fyndade en på 20% jackrean här om dagen. Perfekt att ha när man går på stan, då den inte är för tjock och varm. Gillar att den har sådana där "kuddar" eller rutor kanske det heter och mörkblått är jag verkligen tokig i just nu, gällande kläder!
 
 
Ursäkta röran i bakgrunden, men vi bygger hus!!! ;)
 
Ted fick sig en fin mössa och halare!
 
Så var det lunchdags och försökt dona här hemma och bakat en himmelsk raw-äppelpaj!!!
 
 
Ska ta mig en bit till kvällsteet framför tv:n rikigt snart! Recept ska jag försöka lägga in här imorgon eller ngn annan dag snart :) Ser kanske inte mycket ut för världen, men muuuuuums är allt jag kan säga!
 
Sen blev det till att hälsa på hos kusin A en stund och leka av sig lite och så avslutade vi med ett Mc Donald´s besök ;) Ted åt happy meal och jag en kycklingwrap! Faktiskt helt ok för en gångs skull :)
 
 
Nöjd pojke <3 Vi köpte en extra "leksak", för den var så himla skojig. Och nyttig! Något vi faktiskt kan ha användning av. Den ska jag också visa er nångång här snart...:) Svårt att beskriva. En bananskärare, kanske den kan kallas :)
 
Nej, nu dags att koppla av och ta lördagskväll!!! Börjar faktiskt sakna den där min andra hälft lite nu ;) Nyttigt nyttigt för förhållandet att få sakna lite ibland!
 
Ha det skönt!
 
 


Kommentarer
Kaarn denn

He va fiinan flicko he <3

2014-10-26 @ 11:52:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0