Städflow och smider Halloween - planer...;)

 
 
Goddagens! Tisdag och ledig dag. En lite febrig son och hemskt aktiv mama, om jag får säga det själv :)
 
Har tvättat kläder, bakat nyttiga chokladbollar och påbörjat projekt garderobsstädning och hunnit med 2 av fyra stora klädskåp innan lunch som bestod av ärtsoppa från helgens marknad (Tack svärmor! :) Ja, jag GILLAR faktiskt ärtsoppa! ). Ja och bokat Umeå resan med! Jihoo, vad kul vi ska ha, Nina och jag! Vi ska bo på hotell Dragonen. Synd bara att vi inte uppmärksammade att resan infaller sig på farsdagen....:/ Men det får gå för denna gång. Och Teds namnsdag dessutom :P (inte för att vi firar namnsdagar, men lite "kul" var det ju..eller?) Nej, nu har vi en gång bestämt oss, så då banne mig ska vi iväg! Så det så :)
 
Ja men det är nog så, att ska man få nåt gjort här i världen så är det bara att GÖRA, ta tag i grejer liksom. Man kan inte sitta där och beklaga sig och vänta på bättre tider utan ta tag i saker och ting själv istället! Som jag t.ex. tycker det e ganska trist att sitta hemma på tumanhand vareviga helgkväll "bara för" att man har barn ( ibland superskönt jo :) )...även om vi inte direkt gjort det så mycket på sista tiden. Anyway. Så då tar jag tag i det ;) Umeåresan - check! Och idag ställde jag hux flux till med en Halloweenmiddag hemma hos oss. På Halloween då såklart :) Min vän Carre med familj blir gäster och nu sitter jag och surfar inspiration till läskig meny och dekorationer :D Inte kommit fram till nåt än, men det lär väl klarna. Och barnen ska självklart få vara med! :)
 
 
Ser mysigt ut eller hur? :)
 
Bild lånad från MyRecipes.com
 
Och dagens eftermiddagsfika: 70% mintchoklad och en nyttig chokladboll!  Major Chokladcravings denna vecka. Harkel. Har mina aningar vad det beror på.
 
 
Nä, om man ännu skulle orka dra fram dammsugaren så man slapp se matsmulorna och sandkornen som fyller våra golv just nu...nu när jag har sånt flow idag :)
 
Ha en finfin tisdag gott folk!
 

Ja en gång var jag såhär blond ;) Gotland -11
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0