Breakfastlove <3

Hej!
 
Brukar ni variera er frukost eller äter ni samma sak dag ut och dag in? .) Många gör ju just det, frukosten verkar vara den svåraste måltiden att ändra på för många. Själv varierar jag frukosten flitigt och provar nya saker och kombinationer titt som tätt! Lätt dagens bästa måltid! Och viktigaste!
 
Här kommer tre frukostar jag nyss ätit :)
 
 
 
Kanel- och kokospannkakor med mango, hallon och St Darfour´s sockerfria choklad-kaffesirapsås...
Receptet på pannkakorna hittar du HÄR!
 
 
Naturell + grekisk yoghurt toppat med kanelstekt äpple,varm musli rostad i stekpannan och varm jordnötssås (jordnötssmör +mandelmjölk - in i mikron 10 sek) . En surskorpa med skinka, ost, tomat, persilja. Kaffe såklart!
 
Och detta var dagens chiapudding  gjord på mandelmjölk och mandelsmör, toppad med mango- och bananfluff, kokosflarn och torkade mullbär, stekt ägg och vattenmelonhjärtan :) Riktig superfood!
Mandelchiapudding:
 
2 msk chiafrön (finns numera på många välsorterade mataffärer, köp köp!!)
1,5 dl mandelmjölk
1 tsk mandelsmör
 
Blanda allt kvällen innan och ställ i kylen över natten.
 
Mango-och bananfluff:
 
1 äggvita
1,5 dl mangobitar + fryst banan
2 msk grekisk yoghurt/ nat. yoghurt/kvarg
 
Elvispa äggvitan till ett fluff. Mixa de övriga ingredienserna i en annan skål och rör sedan försiktigt ihop allt.
 
Så! Hoppas någon blir inspirerad till att prova lite nya frukostalternativ, finns ju hur mycket som helst man kan hitta på!
 
Idag har vi ju då varit på mamma-barnträffen och sedan inte gjort så mycket mer intressant. Dock hade vi det riktigt skoj! kväll ska jag lägga mig tidigt, jag är superdupertrött, blir varje morgon väckt i förtid, är det inte Ted så ä rdet sambon eller katten...zzzzzzz. Orkade inte ens åka och träna som jag sett så fram emot, får bli en annan dag. Dessutom börjar jag jobbet 07.00 imorgon bitti. Hoppas hinna få en skymt av Hollywoodfruarna innan jag däckar för ikväll. Nati nati .:)
 
<3


Kommentarer
Gabbi

Åh så mycket gott!! :)

Svar: Jo, nyttigt ÄR gott! :)
Madde

2014-10-08 @ 10:39:56
URL: http://gabbisgoda.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0