Jordnötssås <3

Jordnötssmör <3 Måste jag säga att jag ÄLSKAR det? Äts varje dag till mins 1-2 måltider :) Men vad gör det, nyttigt är det ju :) Om man använder sig av den organiska/osockrade varianten förstås!
 
I helgen gjorde jag en VÄLDIGT god jordnötssås till kycklingen! Kommer göras många gånger om :)
 
 
 JORDNÖTSSÅS, 4 port.
 
1 gul lök
1 msk kokosfett/annat fett
1/2 dl jordnötssmör
2,5 dl kokosmjölk
2 msk sweet chilisås
2 msk soja
 
Hacka löken och fräs den sedan mjuk i kokosfettet. Rör ner jordnötssmör, kokosmjölk och sweet chilisås. Smaka av med soja. Låt sjuda några minuter.
 
Jag åt denna goda sås med stekt kyckling kryddad med soja, salt, peppar och vitlökspulver, kokosris (ris kokt i kokosmjölk) och en fruktig sallad m. bl.a kiwi, apelsin och pumpafrön!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Marja - Baka Sockerfritt

Håller med, jordnötssås är verkligen mycket gott!

Svar: Ja men visst!!? :) Jordnötssmör är gott till allt :)
Madde

2014-11-01 @ 09:44:52
URL: http://bakasockerfritt.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0