Fredag, Idol, kycklingjärpar och bastubygge!

Heej och välkommen fredag! Kommer alltid i rättan tid :)
 
Igår hade vi mamsen på besök som sov över, som sagt. Ted har varit hemma från dagis med farmor och igår mormor hela veckan förutom tisdag då jag var ledig.  Han har haft mellan 37,5- 38,1 grader. Ikväll var det 37,9 igen... suck. Jag som ville ta med honom på lite shopping imorgon! :S Jag får nog ta och åka till hvc imorgon och kolla öronen, för nu har han haft feber och förkylning i fem - sex dagar. När jag frågade om han hade ont i öronen sa han ja och visade på höger öra, så är skäl att kolla upp, så får vi förhoppningsvis medicin och blir friska här nångång!!
 
Jaa, fredag ja! Som vanligt kommer jag hem sent å fredagskvällarna, så brukar inte orka satsa så mkt på "fredagsmyset".  Något snabbt, men gott vill jag ändå fixa ihop, bara för att få känna att nu är det helg! :)
 
Idag lade jag dock för ovanlighets skull lite mera tid på fredagsmiddagen faktiskt. Tog upp ett paket kycklingfärs ur frysen i morse, tänkte göra kycklingtacos, men innan jag gick in till affären efter jobbet, googlade jag på kycklingfärs recept och bestämde mig för att göra första bästa :) Och det blev en riktigt smaskig middag, från bloggen Jills mat! Precis som Jill skriver: Gott, enkelt, billigt och nyttigt! That´s my cup of tea :)
 
Kycklingfärsjärpar med pepparsås och ugnsrostade grönsaker (klicka för receptet! :) )
 
 

Sen blev det sedvanlig fredagskaffe och 70% mörk mintchoklad i tv-soffan med mina män <3 Har ni prövat dessa nya från Fazer? Jag dör! ;) Spec. den med mintsmak!! <3
 
 
Ted somnade kl 21 ikväll så nu hann jag för en gångs skull titta på Idol (med ett halvt öga medan jag bloggar ;) ). Och Matti kaklar bastugolvet :) Snart ska vi få en BASTU! Härligt lyxigt!!
 
Lite osäkert ännu med materialet, men JAG skulle iaf gärna imitera denna bastu :) Vitt och grått är ju ändå den röda tråden i vårt hus.
 
Bild lånad från pinterest.com
Och denna gillar jag skarpt! De vita stenarna är ju hur stiligt som helst!!!  :)
 
 
Bild lånad från asuntomessut.fi
 
Nu ska jag njuta av resten av helgen!! Kanske vi hörs, kanske ej! Men ha det bra, vila, ät gott och gör något du tycker är kul! Kram!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0