Nyttig äppelpaj i mikron!

 
Jag älskar bakverk med äpple! Så nu har jag prövat på en ny variant av nyttig äppelpaj! Denna åts till innan-tränings-mellis i förra veckan! Riktigt gott och mättande. Passar lika bra till frukost eller kvällsmål om man vill det!
 
Inspirationen kommer från Emma, som verkligen är min favoritblogg när det kommer till nyttig kost! :)
 
Nyttig äppelpaj i mikro
 
Ingredienser:
1 äpple
1/2 dl havregryn
1 msk solroskärnor
2 msk hackade hasselnötter
1 msk smält kokosolja
1 msk honung
kanel
keso
 
Riv ett äpple på ett fat. Blanda ihop övriga ingredienser i en skål och smula över det rivna äpplet. Micra sedan på högsta effekt i 3 minuter. Ta ut och servera med keso!
 
Jag ringlade även över lite jordnötssås ( jordnötssmör utblandat med lite mandelmjölk. Vanlig mjölk går också bra )
 
Och stay tuned...snart kommer det ett mumsigt rosa frukosttips ;)
 
 
 


Kommentarer
FRUKOSTERA

Åh, de där såg ju bara för gott ut! :D

Svar: Det var det också! Pröva :)
Madde

2014-09-29 @ 18:29:21
URL: http://www.frukostera.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0