Monday morning! Havregrynsgröt- en favorit :)

 
God morgon! Sitter här vid "bardisken" med Ted och njuter av denna goda och färgglada frukost :)
Havregrynsgröt är INTE tråkigt, finns såå många goda sätt att "pimpa" den på. Jag äter väldigt ofta havregryns-eller havrekligröt till frukost, främst för att det är gott, nyttigt och mättande och dessutom tycker Ted så mycket om det också! Sen är det billigt med! Win-win! :D
 
Jag kokade gröten i mandelmjölk och vatten idag+ lite salt. Blir en krämig gröt med god nötaktig smak. Idag toppades den med päron, färska blåbär och jordgubbar, grynost/keso och en klick osötat jordnötssmör( som är mitt stora beroende ;)) Till detta blev det även en surskorpa med ost, paprika och persilja, apelsinjuice och kaffe!
 
Nu blir det dusch och sen dags att ta tag i  dagen! Ted har rivit upp kuddarna i soffan m.m så jag vet var jag ska börja...suck alltså, detta ekorrhjul ibland :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0