Hollywoodfruar och träningstjafs :)

 
God kväll!
 
Sitter här framför favoritprogrammet Svenska hollywoodfruar, som strax är slut. Alltså Gunilla skärp dig! Men det är ju hon, och Maria förstås, som gör programmet :) De andra struntar jag i :)
 
Och nu börjar Jagad av hundar, premiär för det med, ska bli intressant att se vad det är för något, har sett så kusligt ut på reklamen. En halvt sovande sambo har jag också här bredvid mig...så får mysa själv i soffan innan det är sovdags, tidigare väckning imorgon bitti.
 
Annars har jag som sagt varit ledig idag och bakat frallor, städat lite, lagat mat såklart, lekt med Ted och tränat Bodypump! En helt vanlig ledig dag alltså :) Men njutit det har jag!
 
Just nu tränar jag 2 gånger i veckan (+ någon promenad då och då) det räcker bra för mig just nu och jag tycker även att jag får mycket bättre resultat än förr när jag tränade 4 gånger i veckan!! Bättre återhämtning och ork och motivation att verkligen ge allt på varje pass är troligen svaret på den frågan. Så det är kvaliteten på träningen som ger resultat skulle jag säga, inte antalet pass.
 
Sen så får jag ju även mer tid för att tillreda hälsosam mat!:) Kosten är a och o.
 
Innan träningen, för att ladda upp med energi, blev det en gammal favorit: Jordnötsgröt med päron! Så otroligt gott.
 
 Enkelt, koka 1 dl havregryn i 2,5 dl vatten och en nypa salt. När den är klar rör du ner 1 msk jordnötssmör (osötat). Toppa med päron! Jag toppade även med lite kokosflarn och solrosfrön och hällde slutligen lite kall kokosmjölk över! MUMS!
 
Efter träningen för att bygga upp och reparera musklerna igen och bli starkare än vad jag var igår :P så föll dagens val av middag på pesto-och fetabakad laxfilé med quinoa, kokt morot och paprika. Laxen blev himla god den med!
 
Bred bara på ett lager pesto på laxen och toppa med fetaost och in i ugnen 225 grader 15-20 min.
 
Nyttigt är INTE tråkigt och det hoppas jag kunna visa med hjälp av denna blogg :)
 
God natt! <3
 
 


Kommentarer
My Fredblad

Har hört talas om det där programet Jagad av hundar, men vad tycker du om det? Är det värt att lägga ned tid för att se?

Svar: Nej jag tycker faktiskt inte det. Orkade inte mer än 10-15 minuter innan jag bytte kanal...och läste bloggar istället ;)
Madde

2014-10-01 @ 23:28:30
URL: http://Fredblad.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0