Hvc-besök :/ och lyxfrukost/brunch!

God morgon lördag! Eller ja, morgon är det ju faktiskt inte längre. Känns så bara för att vi fick lite sovmorgon idag då T var uppe senare än vanligt igår kväll....och varför det ska jag strax tala om.
 
Annars blev det mathandlande efter jobbet igår och jag kom hem kl. 18 och då var jag trött och hungrig och ställde mig genast varorna var packade, för att tillreda lite fredags-Tacos. Fullkornstortillas med massa smaskigt på och Coca cola zero till det, hur gott som helst! Och sen går det relativt snabbt att göra också. 
 
Men det blev inte det fredagsmyset jag väntat och hoppats på...kolla in Teds hand i morse.:(
 
 
Han var ju hungrig igår kväll och hade saknat mamma så han började klättra på bardisken där vi både äter till vardags samt har spisen, och trots massa förmaningar och varningar så hann jag bara släcka av plattan och vi skulle börja äta och så skriker han till och hade bränt handflatan på spisplattan!!!!
 
Vi sköljde med kallt vatten och så hade han en iskalle på hela kvällen, var väldigt ledsen och hade ont, handen var ljust röd men inga stora blåsor. Kring 22 bestämde vi oss för att ändå åka till Hvc och kolla upp det och få lite lindring. Så de lade någon salva och lindade in handen, vi ska åka dit i eftermiddag igen och följa upp det.
 
Nå, nu är det en ny dag och för att försöka vända på steken så ställde jag till med en stor och smarrig frukost till hela familjen :) Bakade nyttiga och glutenfria blåbärsscones, stekte bacon m.m.
Receptet på sconesen hittade jag här!
 
 
                       
 


Kommentarer
Maria

Usch stackaren. Minns när vi höll på att flytta in i vårt hus (19 år sen!!) och jag skulle göra varma mackor till de som bar möbler för fullt, jag öppnar ugnsluckan, reser mig upp för att sätta in plåten och dottern 10 månader som var så snabb på att krypa tog tag i luckan och reser på sig .Det tog någon sekund innan både hon och jag fattade vad som hände .. Aj så ont hon hade! Det var inte så jättefarligt sen men jag kände mig så dum som inte sett henne. Men hon var så snabb!! =(

Svar: Ajajaajj :/ Jaa, man får minsann ha ögon i nacken med de små. Men ändå händer en olycka så fort!
Madde

2014-10-05 @ 17:10:46
URL: http://mariasfavoriter.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0