Första Paleo månaden.

 
 
Det går verkligen bra det härmed paleo (stenålders-) kosten!  Tack vare att jag prövat så många recept tidigare samt ätit hälsosamt utan socker och mjöl (så gott som iaf), så det var liksom inte nån större uppoffring :)  Jag trodde dt skulle bli svårt med att utesluta mejeriprodukterna, men inte har ja haft några problem, finns ju kokosmjölk, tack och lov :D
 
På jobbet äter jag ju det som serveras till lunch och när jag är bortbjuden och sådär, men när jag äter hemma (frukost, middag, kvällsmål) så blir det Paleo, med små undantag ibland;) En mjölkskvätt i kaffet är dock ett måste! Borde testa mandelmjölk.
Energinivån känns mkt högre men annars så ha jag ännu inte hunnit fundera på eventuella hälsovinster och så. Svårt att avgöra då man inte är strikt. Ska ju inte ner i vikt, för då skulle jag knappt finnas kvar haha. Äter nog massa massa kalorier med alla ägg, nötter, kött, fisk, kokosmjölk, kokosolja rotfrukter o.s.v så det är ju inte ngt sådant det handlar om. Utan min stora passion för kost och hälsa!! 
 
Igår blev det dock en dag med fusk heela dagen ;)  Jobblunchen, Födelsedagskaka på jobbet och Oleary´s middag igår kväll med några mammor.  Vilket jag får känna av idag med magknip och lätt illamående. Jag tål inte alls gluten, fast jag äter det då och då ändå, man vill ju liksom inte vara osocial eller besvärlig sådär...borde gå och kolla mig egentligen! Men nu e det en ny dag! Idag blir det bananpannkakor och tacotallrik a la Paleo tror jag bestämt :)
 
Hur som helst: Lite Paleo-inspiration! Så gott och så enkelt! Och så bra för din kropp :) Jag drömmer om att läsa en distanskurs till kostrådgivare och då skulle jag inrikta mig på just Paleo/stenålderskost!
 
 
Zucchini-blåbärsbröd. Utan mjölk och gluten. Gott med smör eller nötsmör. Gärna ljummet....mmmm :D
 
Kokos-chiapudding med blåbär, päron, paleomusli och nötsmör.
 
Sötpotatisvåffla med bär, choklad-jordnötssmör (osockrat, ekologiskt), bär och vispad kokosgrädde. Ägg, bacon och banan.
 
Paleo pizza, s.k Meazza. Denna med botten gjord på kycklingfärs!
 
Nu ska jag kolla Bumbibjörnarna med Ted och så känns Crossfit kl 11.45 ganska lockande, då skulle jag ha veckans 3 träningspass gjorda :) Ut i snön borde vi också ta oss! Lite kallt dock :P
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0