Arbetsveckan lider mot sitt slut....

Hej ! Här har det ekat tomt hela veckan, så tog mig i kragen! ;) Fullt upp som vanligt då jag jobbar sena skiftet. Förutom i måndags. Då slutade jag redan 13.30, men då var jag tvungen att åka och besikta bilen. Som inte gick igenom. Det var nåt med bromsarna och nånting annat, som jag inte förstod mig på, haha. Jag och bilar= ingen god kombination, men jag behöver ju den ändå :) Så borde försöka få fixat det i nästa vecka!
Smutsigt gammalt bilskrälle ;) Som dock förenklar mitt liv väldigt mkt :)
 
Annars har det bara varit vardagssysslor och jobb, samt surfat inredningsinspiration/planerat inredning till huset. Kliar så i fingrarna!!! Vill börja köpa möbler/prylar och inreda NUUU ;) Men men kul att ha nåt att se fram emot ändå :) Fortfarande håller vi på med spacklandet men har även börjat grundmåla några rum! Så fort som möjligt ska det även börja läggas kakel på golv och väggar i wc och badrum! Och så har vi hunnit ändra oss angående väggfärg (lutar mot vitt nu istället för grått ;) ) och köksbänk ännu en gång ;) Men nu tror jag vi vet hur vi vill ha det! Kommer bli så fint <3
 
Och imorgon e det återigen FREDAG!!Bästa dagen på hela veckan, ni håller väl med? Denna helg är det 30-årskalas på agendan med "gamla gänget" och massa annat folk, skoj skoj!
 
Och nu till kvällens middag, som jag gjort flera gånger...Enkel och god vardagsmiddag, recept från en kokbok av Ulrika Davidsson.

 
Currykycklinggryta med bacon och brysselkål
 
4 portioner
 
3-4 kycklingfiléer
1 msk smör
salt o. svartpeppar
1/2 dl vatten
1 msk kycklingfond
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
300 g brysselkål
1 tsk curry
1-2 dl grädde
1 pkt bacon
3 msk nötter (pinje, cashew eller andra du gillar)
 
Skiva/strimla kyckling. Bryn kyckling, finhackad lök och vitlök och (upptinad/färsk) brysselkål i en stekpanna med smör några minuter. Tillsätt curry, fond, vatten och grädde och låt koka ihop några minuter. Skiva bacon fint oc bryn i en annan stekpanna Lägg i nötterna och blanda med baconet. Strö bacon och nötter över kycklinggytan och servera med te.x ris. Jag gjorde en blandning av ris och proteinrik quinoa.
 
Tankspridd som jag är just nu, så glömde jag de salta cashewnötterna, som annars är pricken över i:et i denna rätt ;) Så gör inte det!
Ha det fint! Nu blir här snart nattning, träning, dusch och mys med kärleken :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0