Pulled pork och läs-mys ;)

Amerikanska rätten Pulled Pork har spridit sig som en löpeld och man läser om det på varje matblogg man ser. Det är alltså griskött av något slag, t.ex. kassler är väl ganska vanligt att man lagar det på. Det ska vara riktigt länge i ugnen (typ 8 h?) och bli riktigt mört så man kan dra "sönder" det med en gaffel. Och så är det kryddat med barbecuesås. Gött! Serveras oftas i ngt slags bröd, pita, tortilla eller hamburgarbröd. Jag brukar äta det på O´leary´s, som quesadilla. Jag har länge tänkt laga det själv, här finns ett bra och nyttigt recept som jag tänker göra nån gång. Men nu såg jag att de börjat sälja färdig Pulled pork i affären och jag kunde inte låta bli att testa till fredagsmiddagen :) Gillar egentligen inte färdigmat, men ibland (ganska sällan ;)) har jag faktiskt inte tid att vänta på middagen i 8 timma r;) Så man får stå ut med lite E-ämnen och socker. För gott var det! Tyckte vi alla 3 !  Minstingen med, bara slevade i sig (med lite kokt potatis) :)
 
Skulle bara värmas i ugnen ca 30 minuter och blandas med en marinad. Voila!
Äts med fördel i tortillabröd, men vi körde tacosalsa, hemgjord coleslaw och grönsallad! Nästa gång ska jag göra det själv från grunden. Nyfiken på att pröva med kyckling med! Pulled chicken :)
Idag har jag då haft mamsen på besök. Jag slapp ut på några ärenden, vi har lagat mos och köttbullar och druckit kaffe med fastlagsbulle, varit och kollat till bygget och bara haft en skön dag. Ikväll slet jag även ut hårförlängningen...ahh vilken lättnad! ;) Blev lite jobbig till slut.
 
Och nu tänkte jag lägga mig bekvämt och fortsätta njuta av det som finns kvar av min lediga dag, d.v.s påbörja en bok (Kvinnan han älskade) som sägs vara superspännande från början till slut. Kan bli en sen natt dethär, hehe ;)
 
Lånade dessa 2 böcker från bibban idag, ska försöka få läst dom här under en månad...
 
Men oj vad länge sen jag tog mig tid att läsa en bok!!  Ska bli sååå mysigt dethär!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0