Otursförföljd och godaste nyttigaste frukosten

 
Trött, tröttare, tröttast. Hela tiden typ. Men det hör väl till den här mörka dystra tiden på året. Vet ju att jag inte är ensam om att känna det så :) Mycket onödiga tokigheter som bråkar med mig just nu. Denna vecka då jag inte har tid med nåt extra, förstås! Fick kortslutning på telefonladdaren (hamnade i en burk kokosmjölk. Jepp!), Ted har ögoninflammation, fick ögondroppar idag och fick biverkning i form av röda utslag på hela kroppen. Flammade upp från ingenstans efter att vi droppat i hans ögon och gick bort efter 5 minuter ungefär :/ Och så vidare....jaja ibland är det mycket på en gång! Men det går över :)
 
Matti har idag varit och talat med en inredningsplanerare. Börjar ha ganska mycket på klart nu, men ändå  stora beslut, man vill ju bli nöjd. Blir mycket grått och vitt :) Fräscht, tycker jag! Taket börjar vara klart nu också och nu ska golvet gjutas. Jag har inte varit och tittat på en vecka nu. Men i helgen så :)
 
Och slutligen tänkte jag tipsa om min nyttiga frukost jag intog i morse! Något av det nyttigaste man kan äta, faktiskt. Hälsonörd som man är! :)
 
Chiapudding!
 
Chiafrön är riktiga små hälsobomber som man kan köpa på hälsokostaffärer. För att göra en chiapudding behöver man chiafrön och vätska av något slag. Jag använder alltid Organic kokosmjölk (Sant Marias). Fröna sväller i vätskan, minst 2 timmar men gärna över natten. Tadaa så blir det en pudding! Som man kan smaksätta som man vill (banan, kakao, hallon, vanilj o.s.v) Och toppa med nåt gott!
 
Dagens gjorde jag på 1 dl kokosmjölk, 1/2 dl vatten och 2 msk chiafrön. På morgonen serverade jag den med päron, blåbär, jordnötssmör och hemgjord nöt- och frömusli!
 
 
Ha en fin vecka!
 
 


Kommentarer
Sarah

Varifrån ha ni tagi inredningsplanerare? Sku va sugen på en sån ja å.. E di jätte dyr? :)

Svar: Alltså ja måst fråg Matti vannifrån he va (e ju int hejm nu föståss)...men tror he va Hartmanns! Å ja tror faktiskt int he kostar na!!! :o :D Vi ha nu sagt lite va vi ha tänkt oss fö väggfärger å kök å sådee å så ha hon tajji fram vilka golvfärger som sku pass, kakel o.s.v. He e no skönt me lite hjälp/råd från najn som har öga för inredning. Så svårt att våg ta egna beslut tycker jag :)
Madde

2013-11-20 @ 11:06:20
Sarah

Ja fråg han va e kosta! :) tala me pappa om dihe inredningsplanerarna han känner men dom e skitdyr. Men då ere förståss deras enda arbete å, som dom lever på.. Kanske dom via hartman och såna ställen har de mera som inbakat i annat arbete typ! :)

2013-11-21 @ 20:35:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0