Liten blir stor och nyttigare äppelpaj

Gokväll! En lugn och skön helg börjar lida mot sitt slut, men så är jag ju ledig imorgon och tisdag också ;) På dagen iaf, imorgon kväll har vi föräldramöte på jobbet (jag jobbar på dagis, för de som inte vet :) ) och på tisdag kväll var det nån obligatorisk föreläsning vi skulle på.
 
Idag nä jag frågade Ted vad han helst av allt skulle vilja göra idag, så sade han "Fara till båtlekparken". Så det blev förmiddagens aktivitet ;) Följt av ett Prisma-besök, sen hem och äta och sova.
 
Alltid trevligt i denna lekpark, finns alltid några andra föräldrar och barn där att tala med, så även idag :)
 
Min lilla pojke, som blivit så STOR helt plötsligt! :) Jag minns för ca ett år sen när vi ofta besökte olika lekparker och hur rädd jag då ar att han skulle skada sig. Men nu är han högt och lågt utan at behöva nån hjälp av mamma <3
Idag gjorde jag en god dessert. Blev inspirerad av min kollega som lagade det på jobbet och fick idén om att göra en lite nyttigare variant. Och lika gott som originalversionen blev det!! :) MUMS!
 
 
Jag har inga exakta mått eftersom jag gjorde det "på känsla", hade inget recept jag följde. Men kan ju berätta hur jag gjorde i alla fall. Superenkelt och supergott! Blev 5-6 portioner.
Jag skalade och skivade 3 äpplen och blandade dem i en bunke med massa kanel. 1,5 msk kanske. Sen smälte jag ca 50 g äkta smör och blandade ihop det med ca 2 dl havreflingor och en knapp dl kokospalmsocker (finns på hälsokostaffärer). Strödde ut äppelskivorna på ett bakplåtspapper i långpanna och smulade över havregrynsblandningen och in i ugnen på 180 grader i ca 20 minuter. Åts med vispad grädde sötad med stevia och lite ekologiskt vaniljpulver!
 
Nu ska vi gå ut och bubbla i spa:t en stund och så ska jag läsa i en bok tills jag somnar..brukar gå ganska snabbt när jag öppnar en bok ;)
 
Önskar er alla en trevlig ny vecka!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0