Måndag, mammor, barn och smarr!

 
Måndag och ny vecka! Är ni taggade? :) Har jobbat idag men imorgon är jag ledig. Då blir det mamma-barn träff hos en tjej som heter Kristina. Ska bli skoj!! Man behöver verkligen tala av sig med andra mammor ibland! Är med i en facebook grupp vars medlemmar består av lite yngre mammor (ok jag e 29, men ändå ;) ) och vi brukar träffas hemma hos någon, i lekparker, lekland eller bara mammorna med middag på restaurang. Det är verkligen roligt att få vara med! Det tillkommer nya medlemmar mest hela tiden just nu så ska bli himla intressant att få se massa nya ansikten! :)
 
 
Nu måste jag bara få dela med mig av lördagens supergoda lunch! Blir nog en stående favorit här hemma hos oss, riktigt måndagslyx var det att få äta rester av detta till middag ikväll! :)
 
 
Baconlindad kycklingfilé med soltorkad tomat- och Philadelphiafyllning och kokosris, 5-6 portioner. (Ett recept ur Klara Dessers bok 5:2. Har tänkt koka mig igenom den innan biblioteket får tillbaka den, så himla massa enkla, men smarriga recept!)
 
8 soltorkade tomater
100 g philadelphiaost
600 g kycklingfilé
2 pkt bacon
salt och peppar
smör/kokosfett att steka i
 
Sätt ugnen på 200 grader. Hacka tomaterna och blanda med philadelphiaosten. Dela kycklingfiléerna i halvor på längden (om de är tjocka). Skär en ficka i filéerna och fyll med tomat- och oströran. Salta och peppra filéerna och linda in dem i baconskivor. Bryn i smör eller kokosfett och lägg i ugnsfast form. Stek i ugnen ca 20 minuter.
 
Kokosris (4 port.)
 
Åh, detta var helt underbart gott, ni MÅSTE pröva! Inspiration av Emma.
 
4 portioner okokt ris
1 burk (organisk, godast) kokosmjölk
salt
 
Koka riset i kokosmjölk istället för vatten! Salta. Klart! Enkelt, javisst!
 

Jag känner mig så himla inspirerad till att inreda huset, vill bara shoppa inredningsprylar hela tiden :) I lördags köpte jag denna bricka och ljuslykta, piffade upp vårt tråkiga, icke-färdiga vardagsrum. Bordet ska målas vitt, alla de där "lådorna" ska flyttas på/några tas bort och blommor, tavlor, hyllor m.m. ska komma till. Men inte idag. Nighty night!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0