Nyårslöfte och Nyttigt julgodis! :D

Detta skrev jag dan före julafton men det lämnade i utkast,som många adra inlägg ofta gör medan jag tänker att jag ska bara lägga in blder först eller nåt. Men det finns lixom inte alltid tid och lust  och sen e det försent ;) Men postar iaf nu 2 dagar senare :)
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Har ni funderat på nåt nyårslöfte än? :) Jag brukar inte ha något, men ett nytt år känns ju alltid som en nystart och nåt jag varit dålig på de senaste månaderna är speciellt träningen, som jag normalt älskar. Igår fick jag dock till ett pass, men jag känner att det händer så mkt i mitt liv nu att jag ska vila upp mig under jul nu utan några "måsten och bara njuta, umgås och vila. Sen i januari ska jag byta gym från easyfit till Fitness! Då kan jag träna med vänner då motivationen tryter och så har de mer roliga gruppträningar där med. Och så ligger det gymmet närmare mitt nu varande samt blivande hem också :) Ser verkligen fram emot detta, bara jag tänker på att få byta gym gör att jag skulle kunna hoppa iväg på ett pass Body attack redan nu ;) Omväxling förnöjer!
 
Sen är tanken att åtminstone en månad äta Paleo-kost så långt det bara går! Börjar med en ganska strikt månad och hoppas hinna prova många goda recept som kommer få mig att fortsätta med detta framöver. Jag är så inspirerad! Kommer ju att fuska med jobblunchen, eftersom det ju hör till den pedagogiska biten att äta den mat som barnen äter. Men man få ju försöka göra det bästa av situationen bara! SÅ strikt behöver man ju inte vara. :) Hoppas på ett piggt och energifullt och lyckligt 2013!
 
Men nu tar vi JULEN först ;)
 
Idag gjorde jag ändå lite nyttigt julgodis :) Bounty  på Paleovis!  Jättegoda, men fina blev de ej ;) Här kommer
receptet ändå! (från receptbloggens)
 

Paleo Bounty

Ingredienser:  1 dl sötströ (för paleo använd agave sirap) 70 g kokosfett 250 ml kokosmjölk, 250 g riven kokos 100 g choklad med hög kakaohalt (86 %)
Gör så här: 1. Smält sötningen och kokosfett i en kastrull. 2. Tillsätt kokosmjölk, grädde, kokos och låt det sjuda. 3. Rör samman allt och låt sedan smeten stå 1 timme i kylen och vila. 4. Forma degen till små runda bollar i valfri storlek. 5. Sätt in bitarna i frysen och låt vila 1 timme.

6. Smält chokladen försiktigt i mikron. 7. Doppa kokosbitarna i chokladen. 8. Ställ in i frysen för att bitarna ska kallna. Förvara sedan i kylen. 

(Nu ser jag vad jag gjorde för fel, varför de inte blev så fina ;) Jag lade dem bara i kylen, men inte i frysen efteråt, därför höll de på att smälta i den varma chokladen och blev gryniga och inte alls släta och fina. Men nuv et jag till nästa gång! Huvudsaken att de smakar bra!!)

Ps. Kan meddela att det även slinker ner en hel del vanligt godis nu under julhelgen med ;) D.s :P

 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Veronica

Kul att du gillade dom! Tack för länkningen :)

2014-01-10 @ 18:07:51
URL: http://receptbloggens.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0