En annorlunda jobbdag

Idag trodde jag att jag skulle vara ledig, men istället fick jag vikariera på en småbarnsavdelning på samma dagis som Ted går i! Blev ganska konstigt när vi var ute på gården samtidigt som Teds avdelning, kanske ni mammor kan tänka er.
Jag visste inte riktigt hur jag skulle bete mig. Jag var ju i jobb och mitt jobb var att se efter barnen på "min" avdelning, inte att vara mamma där och då. Men det gick ändå helt bra, fast jag hade lite dåligt samvete för att han fick stå och se på då jag drog barnen i pulkan, och inte lekte med honom. När jag gick in med några barn kom han fram till dörren och tittade så frågande och sa "Mamma"! Naaaw, min lilla gulleplutt <3 Hur skulle du kunna förstå! :)
 
Men jättetrevlig personal och dagen gick ändå bra och jag vill ju jobba. Ikväll har jag botat mitt gnagande samvete med en massa mys, legobyggande och kramar :)
 
(Bild från förförra helgen, i Vasa)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0