Onsdag. Sjukstuga och frukosttips!

 
Hej ! Idag är jag hemma från jobbet och tar hand om min febriga lilla son. Lite seg efter natten, han hade nästan 40 grader feber så ni kan förstå att jag fick vaka lite. Har varit och kollat hans öron till läkare idag, men de såg bra ut, pheeew! Så bara att vänta ut och hålla tummarna för att inte öronen börjar bråka, vi brukar ha problem med det vid förkylningar.
 
 
Men jag ska ta mig iväg på ett pass bodypump ikväll i alla fall. Fast träning tar energi så ger det också energi! :)
 
Och så har jag 2 smarriga, enkla och nyttiga frukosttips att bjuda på idag också. Frukosten är min favoritstund på dagen, gillar att variera mig och prova nya saker och helst sitta och njuta lääänge ;)
 
I måndags blev det bananpannkaka med blåbär, mango, kokosflarn och mandelsmör.
 
 
Oftast mixar jag bara ihop 1 ägg, 1 äggvita och en halv banan och steker pannkakor men denna gång gjorde jag med 2 hela ägg,  ca en halv banan, en msk kokosmjöl och en tsk fiberhusk och en nypa salt. Blev lite tjockare pannkaka, lite som amerikansk pannkaka :)
 
Idag gjorde jag en frukostbägare /parfait med smak av banan och päron!
 
 
Jag blandade ihop grekisk yoghurt och kvarg med lite vaniljpulver, värmde jordnötssmör i mikron (för att det blir så gott när det är varmt helt enkelt!), plockade fram en påse musli, skivade banan och hackade lite päron.
Därefter varvade jag yoghurtröran, bananskivorna, jordnötssmöret och muslin i olika lager och toppade sedan med päron. MUMS!
Älskar att göra olika sådana här bägare när jag har tid och ork på morgonen, känns så lyxigt att äta ;) Man kan använda sig av vilken frukt/bär/musli/nötter/frön/grynost/kvarg/yoghurt/röra som helst! Bara att låta fantasin flöda! Sen kan man vara smart och göra den kvällen innan så är det bara att ta fram ur kylen på morgonen :)
 
Nu ska jag kika på Real housewifes of Beverly Hills tills sjuklingen vaknar! Kram!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0