Halloween helgen!

Igår  kväll hade vi ju då en liten halloween middag med min vän Carre och hennes familj! Mycket trevligt :) Och gott! Jag hade städat och pysslat hela dagen medan Ted var hemma hos sin farmor, och tur var nog det! För det tog sin lilla tid :) Men jag blev rätt nöjd med hur det blev :) Hade förberett lite av maten kvällen innan så jag skulle hinna med allt, för huset var som ett bombnedslag efter att ha jobbat sent hela veckan (ja, förutom måndag, då :) )
 
 
Middagen blev en god kycklinggratäng jag gjort flera ggr tidigare, basmatiris, melon- och fetasallad och Deviled eggs :) Klicka på diverse rätt/tillbehör för recept :)  Blev uppskattat, tror jag :)
 
 
Gästerna hade med sig en smaskig glassig efterrätt som man åt ur ett apelsinskal :)
 

Godis & chips  avslutade vi middagen med! :)
 

Riktigt roligt att pynta och fixa :) Blev riktig mysigt :)  Barnen älskade det! Det är många som säger "Nej, VI firar nog inte nån Halloween." att det är "opassande" för barn och amerikanskt påhitt och blahiblahaa. Okej,men  var och en gör som dom vill :) Jag tycker det är kul med högtider i alla fall och pynta och dona. Inte FIRAR vi något för det. Lite roligt kan man väl få ha ;) Jag upplevde då ingen rädsla hos barnen, Ted sken upp då han kom hem och såg mitt pynt och blev riktigt till sig :)
 
Jajja, nu är det söndag och idag blir det lugna puckar, ska ta mig iväg och träna ikväll och så skulle jag behöva lägga en massa foton som jag ska framkalla, på ett USB-minne. Ojoj, kommer ta TID ;) Men någon gång måste man ta tag i saker :) Ligger verkligen efter med våra fotoalbum just nu....
 
Hoppas alla har/ har haft en trevlig helg!!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0