Frissabesök och frukosttips!

 
Halloj måndag och nya vecka! Varit en riktigt bra dag.  Ledig och ett efterlängtat frisörbesök hos min vän Annika! Alltid lika trevligt! Man slår liksom 2 flugor i en smäll då man får fräschat till håret samt dricka kaffe och skvallra lite med en vän :)
 
Jag har låtit mitt blonderade hår växa ut och istället bara gjort ljusa slingor, känns mycket fräschare och inte så "barbie". Dessutom behöver jag bara färga håret var tredje månad istället för VARJE!!! :) Och så klippte vi bort de torra topparna förstås! Känns så skönt! Skulle ju inte kunna åka till Sverige i helgen med håret som det var innan ;) Yes, nu är det nära! Min välbehövda morsvila :)
 
Såhär såg det ut innan...usch hemska utväxt!
 
 
Och efterbilden vill inte laddas upp :S Blir galen då sånt där ska krångla. Men men...om någon mot förmodan nu faktiskt skulle råka vara intresserad av att veta hur det blev så lär det väl synas här förr eller senare :)
 
Nu ska jag slappa en stund framför tv:n med Ted (Scooby Doo, vilket hemskt barnprogram, men han tycks gilla det :/)

 2 frukosttips från igår och idag ska ni få så länge :)
 

Vaniljcashew- smoothie. riskaka med ost och grönsaker, deviled eggs och vattenmelon blev söndagsfrulle!
 
Vanilj-cashew-smoothie
 
1 dl naturella cashewnötter
1 dl vatten
1 banan
1-2 tsk vaniljpulver
1 msk agave eller honung
en nypa salt
5-6 stora iskuber
 
Mixa!
 

Och dagens MUMS var banan- och jordnöts-overnight oats med ekologiska torkade bananskivor (såå goda!), pumpafön, quinoapuffar och tro det eller ej...en nyttig hemgjord KOLASÅS! Receptet på den ska jag lägga upp så fort jag hinner! )
 
Banan-jordnöts overnight oats
 
1 dl havregryn
1 dl valfri mjölk ( jag hade mandelmjölk)
1 dl grekisk eller naturell yoghurt
1-2 tsk chiafrön (Går utan också)
1/2 banan (mosad eller i små bitar)
1 msk jordnötssmör
1 tsk agave eller honung
 
Blanda allt kvällen innan och låt stå i en burk med lock i kylskåpet över natten. Ta fram på morgonen och toppa ev. med något gott !


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0