Tråkigt och roligt

Hej på er, fastlagstisdagen är här och jag ska strax hugga in på en lchf- fastlagsbulle/semla med kaffe <3 Älskar dom där och jag har ett så bra recept på en nyttig en, så de har jag bakat! och de ska jag försöka dela med mig av idag :)
 
Annars har jag tråkiga nyheter, att Ted insjuknat i feber nu igen och därför är jag hemma idag. Han var så pigg och kry i lördags, men på natten (till söndag) var han stekhet och hostade så han knappt fick luft. Jag trodde först han fått magsjukan, att han skulle spy, det lät så :( Man lir så orolig, vad är det här?! Han var ju sjuk i 9-10 dagar för 1,5 vecka sen!! Han har verkat ganska pigg nu, men det ligger där kring 38 nu igen SUCK!
 
Och så lite roligare saker För mig i alla fall :) Hänt lite mer på bygget nu, vi har lagt golv i 2 av de 4 sovrummen, kaklat badrum och wc NÄSTAN klart och idag kommer en målare och skall spakla och slipa och måla det som är kvar av det. Så vi kommer oss nånvart :)  Mycket arbete med det där. Ja, och garaget har satt fart det med :) Så kanske vi får flytta in här i början på maj??? Hoppas vi på, det är vår lilla deadline just nu :)
 
Golvet. Tyvärr ger mobilbilder inte alls nån rättvis bild, lovar att det är MYCKET snyggare i verkligheten. Men det är iaf "Bleached oak"..(tro jag det hette). Blekt ek.
 Får ta nån bättre bild sen. Snyggt med ljust golv, trodde först jag ville ha nåt mörkare, men absolut inte nu längre! Oj vad man kan ändra sig. Köket har vi oxå ändrat helt igen ;) Men mer om det sen.
 
 
Badrumskaklet, syns ej heller hur det ser ut, men ett litet hum kanske ni får. Blanka stora vita kakel och gråa partier framför de två duscharna.
 
Och här en söt bild för 2 helger sen, då vi hälsade på med gofika då pappa byggde :)
 
 
 


Kommentarer
Sarah

Stackars Ted som är sjuk igen, hoppas de reder snabbt upp sej! Här ha vi alla haft magafari.. Int så skoj de heller.. Snyggt golv ni laga! Vems e de? Vi ha å hitta golv nu. Hitta exakt he ja ha leta efter å jätte billigt va he! Ibland har man tur! :)

Svar: Ja he eno na undeli segan sort :/ Men idag visa he knappt na så håller tummarna! Hmm, måst fråg åv Matti om golvtillverkaren ;) Jär har man koll vejt do :P Va bra ni ha hitta :) Hu langt ha ni komi nu? Måla färdit? Kakla? :)
Madde

2014-03-04 @ 16:44:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0