Ut och se världen! :)

Åh ja är så ressugen nu igen! Haft en lång paus då jag inte känt nåt behov av att resa bort. Men nu börjar det nog bli dags att åka utomlands igen :) Har inte rest mycket men älskar det ändå. Har bara varit till Rhodos och  solkusten i Spanien och så Sverige, Gotland och Åland då...
 
 
Jag har inte velat resa med Ted då han är så livlig och trotsig ibland och så, med flygresan och allt ;) Har inte heller haft hjärta att lämna honom flera dagar heller. Men nu får jag nog ta mig i kragen och sluta oroa mig för allting. Vara glad för att man slipper ut och resa och uppleva nya platser istället! 
 
Helst av allt skulle jag ju vilja åka till USA, gärna Texas, Mexico eller Florida. Eller Hawaii!! Största drömmen!<3 Men man har ju hela livet på sig, ska vi hoppas. Man vet ju förstås aldrig om man lever imorgon, så man borde ju liksom passa på. En så lång flygresa känns ju däremot inte som att man vill göra första gången med Ted...värsta trots- och spring-i-benen-åldern just nu. Dock skulle vi slippa billigare undan nu innan han fyller två i april ;) Ja inte lätt dethär alltså.
 
Har suttit och surfat på resor nu de senaste kvällarna och har såå många ställen på min resa-lista, så jag vet inte var vi ska börja ;). Vi ska försöka planera nu så man kan börja spara, annars far pengarna i allt möjligt annat onödigt. Det är nog upplevelserna i livet som ger en större glädje än det materiella anser jag!
 
Här e ett tips på en blogg som skrivs av en flygvärdinna, med 3,5 årig son som har rest MASSOR ända sen pojken föddes! Fick mig att börja våga! :)
 
Det ändras hela tiden, men just nu har jag 3 resor jag funderar lite extra över.
 
1.  Jag och Matti till Miami själva, borta 7 dagar, varav typ 5 i Miami (Bättre med fem dagar än att inte kunna resa  dit alls :))
 
2. Alcudia eller Cala Millor/Cala Bona i Mallorca  och ta med Ted. 1 vecka.
 
3. Barcelona 3 nätter jag och Matti.
 
Jag skulle som sagt helst välja nr 1, men jag tror inte mitt mammahjärta klarar av att lämna T i 7 dagar...är ju inte värt pengarna om jag eller han ska må dåligt!
 
Lämna gärna en kommentar ni som rest utan era småbarn, hur länge och hur det gått + tips!! :) Skulle jag bli så glad över! Avbokade Barcelona resan som vi bokat förra våren, för att jag bara ville börja gråta då jag tänkte på attlämna Ted i 4 dagar...*harkel* Det är mest detdär med att jag är rädd att HAN ska sakna MIG! Tro att jag försvunnit eller nåt <3
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Annika

Jag tycker no ni ska ta me Ted på rejso! Vi tvivla först tå vi sku fara Grekland men he gick hu bra som helst å Arvid trivdes rikti bra! Rekomenderar all inklusive hotel så man får all mat servera på hotelle! Smidigan tå man rejser me småbån! :) sku så gärna fara igen i år men he blir nog först nästa år eftersom Arvid blir storebror i juni. Hoppas ni hittar en bra resa å far på!

Svar: Näme ere sant? :D Grattis! He veta int jag! Kul :) Jajja, vi ska funder vidari ;)
Madde

2014-01-15 @ 22:51:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0