Chokladfondue och päronmuffins

Då börjar helgen snart lida mot sitt slut och en ny arbetsvecka tar snart sin början! Känns helt ok :) Har roliga planer till nästa helg så :) I veckan blir det bara jobb, besikta bilen, jobb å jobb och kanske äta, leka, sova lite och jobb! Ungefär så ;) Hoppas på en och annan guldkant :)
 
Men idag har vi tagit det ganska lugnt och laddat batterierna jag och Ted medan pappa varit på bygget. Åhh, vad jag längtar tills huset blir klart så vi får leva vårt familjeliv igen! Känns som det här spacklandet aldrig tar slut och att det står stilla just nu, vilket det ju inte gör, men. Nåväl snaaartså <3
 
Vi har varit hemma och städat (och råddat) lite och lekt och myst och varit ute och lekt på gården en stund och så tog vi en promenix till Prisma, där vi handlade lite smått och gott :) Jag köpte också en sånhär "grej" som man kan göra chokladfondue i. Mums, måste invigas ikväll! Vi doppade massa olika frukt i smält choklad i en sån här på en tjejkväll för en tid sen och jösses vad enkelt och gott! Då visste jag att en sådan där gryta skulle jag ha och nu fanns det en ganska snygg en med 50% rabatt på Prisma! Så jag slog såklart till!
 
Nu på kvällen har jag också bakat nyttiga päron- och valnötsmuffins! (Paleo) Så nu har jag lite mellanmål till veckan. 2 har redan slunkit ner, mums :) Ted gillade han med!
 (Kan ni bara tänka er hur mycket jag längtar efter att få ett sprillans nytt kök!??;) Vårt nuvarande är under all kritik! )
 
Receptet på de glutenfria, mjölkfria, sockerfria muffinsen finns HÄR på Jessica Sepels blogg.
 
Nu kom Matti ut ur sovrummet och den lille söte vildingen sover<3 Så nu ska jag ta och fixa lite frukt och chokladfondue och bänka mig farmför tv:n (som vanligt) med min sambo!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0