Ikea-trippen och söndagsfilm!

Gokväll! Whoa, 45 besökare på bloggen sen senast jag skrev (idag) ;) Kanske lite långrandigt här på bloggen, men sånt är livet just nu med heltidsjobb, småbarn (sjukt, feber 6:e dagen nu!! :( ) och husbygge vilket betyder att jag har hand om barn och hem och faderullan lej ganska så själv just nu vilket tar mkt av min tid och energi! Men vänta bara, när vi flyttar in i huset i vår förhoppningsvis. Då blir det mera inredning och hemma hos samt kan börja leva livet igen;) Och kanske mera ork och tid för bloggen :) Och matlagning i mitt (vårt;)) fina stora kök ;)
 
Nåmen igår var vi ju till Ikea i Kuopio med buss. Tiden gick alltför fort då vi ju behöver grejer från varje kategori så att säga och därför gick det lite långsamt framåt. Så när det var en halvtimme tills bussen skulle gå hem igen , ja då först var vi framme vid lagret så vi hann ju inte börja söka allt vi ville ha utan fick bestämma oss för en större sak. Och det blev tre barstolar till vår "bardisk" eller vad man nu ska kalla det för. Går i samma stil med de där kryssen som stolarna till vårt matsalsbord. Fint, men hoppas det inte blir för mycket av det goda ;) Nattduksbord, byrå, vitrinskåp och badrumsskåp-lavoar ska vi hämta en annan gång. Fanns faktiskt mycket fint! Men man vill ju inte bara köra Ikea-stilen heller.
 
Stolarna vi köpte:
 
 
Och så blev det lite smågrejer. En taklampa till Teds rum, tavelhyllor, ugnsform, grytunderlägg av stål m.m.
 
Riktigt trevligt med bussresa ändå, träffade på några bekanta. Ett annat par vi känner drack vi kaffe med på pauserna och så träffade vi på min bekanta Lotta som vi sällskapade med under lunchen :) Den GOOODA köttbullelunchen ;) Nåja, äta bör man annars dör man. Så hungrig man alltid blir av att gå på Ikea. Så man är bara helt enkelt TVUNGEN att äta dom där halvfabrikaten. Fast allt smakar bra då man är sådär Vrålhungrig :)
 

Tur att de blev så suddiga (instagram!) för så TRÖTT och slut som jag kände mig när den bilden intogs efter maten...så vill jag inte veta hur jag såg ut haha :) Idag är jag utvilad dock!
 
Nu min vänner, blir det söndagsfilm, The Heat, och imorgon är det jobb! Jag riktigt längtar faktiskt :D Måndagar blir vad du gör dem till! Din inställning betyder allt! Kom ihåg det :)
 
 
 
Nu ska här skrattas!!! :D
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0