Helgen, inredningsplanering, grannar och sånt :)

Helgen susar snabbt förbi som vanligt! Men vad gör väl det när man  har roligt och dessutom har ännu 3 lediga dagar framför sig? ;)
 
Igår var vi till Hartmans och valde ut lite inredningsmaterial. Inget e förstås spikat än, men vi ska ta offert på detta i alla fall. Sen hinner man ju ändra sig om man vill! Vita väggar i badrummet med en grå fondvägg vid duscharna, ev. lite silverdetaljer på fondväggen. Grå parkett i vardagsrummet och gråbrun laminat resten av golvet, förutom badrum, hjälpkök och wc förstås. Grå kakelgolv där. Gråmålade vägar i hall, kök och vardagsrum, som sitter i ett. Tapeter i sovrummen, lite öppet än, men Ted ska  (troligen) få glansiga grå stjärnor på vit botten på en vägg och mittemot en annan fondvägg som matchar.. Ska dit på tisdag och fundera mera :) Men den röda tråden i huset är grått och vitt iaf :)
 
Sen var vi till Vasa och firade min bror som fyllde 30 år, då som sagt. Blev både buffé lunch och gräddtårta! Fick träffa faster och kusiner med, det var länge sen! Skoj :) Hade tagit ett par bilder, men kameran e försvunnen så blir inget med det nu...kanske finnsd en i Mattis bil, hoppas! Kom på att jag kan ju fota med telefonen också ;)
 
Igår kväll blev det glöggmys och en riktigt bra film! The Town, med bl.a Ben Affleck. Riktigt spännande från början till slut! Filmtips!! :) Nästa helg e det ju lillajul och då vill jag nog ut och hitta på nåt! :)
 
Och idag har jag påbörjat operation städning samt hälsat på, på bygget med lite lunch åt M. På samma gång gick jag och Ted på lägenhetsvisning till grannhuset. Det är fyra (?) nybyggda trendiga radhus på andra sidan vägen från vårt hus. Vi träffade paret som bor i den ena lägenheten och väntar smått :) Riktigt trevliga, så himla kul med mycket grannar, det önskade jag mig! Och barnfamiljer verkar de finnas gott om, peerfect!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0