Friday all over again :)

Hej! Roligt att se att folk kikar in fast jag inte skrivit på hela veckan! :) Vet inte vart veckan försvunnit, plötsligt var det fredag igen och jag har knappt öppnat datorn i veckan! Varit mycket som vanligt. Alltför korta kvällar. Men nu e det HELG! <3
 
Imorgon blir det att fara till Kokkola med Matti och kolla på och KÖPA saker till huset, blir jämt till att vi bara tittar men aldrig får köpt något, men nu så! :)
 
Skulle vilja se lite bra fredagsfilm, men min andra hälfthar troligtvis slocknat eftersom han aldrig kommer ut ur sovrummet efter att ha nattat Ted. Håhå jaja, här e vi trötta hårt arbetande småbarnsföräldrar ;) Ja, jag med, men tror jag ska lägga på ett avsnitt Revenge innan jag gör gubben och sonen sällskap, ska ju iväg nån gång imorgon ändå så!
 
Nu ska ni få ett smarrigt middagstips, detta blev det ikväll!
 
 
"Svärmors kycklinggryta", recept från matplatsen

Bena ur 1 grillad kyckling

Koka upp: 1 msk smör 1 msk fransk senap 2 msk soya 1/2 msk grönpeppar 2 dl vispgrädde 2 dl creme fraiche

Lägg köttet i en form. Häll såsen över köttet och låt stå i ca 2 timmar (Det blir godare om den får stå längre, tex över natten). Värm sedan i ugn, 225 grader ca 15 min och servera med ris. (Jag åt med bara en grönsallad, lika gott det! Blivit ganska mkt kolhydrater på sistone, så nån måtta får det va ;) )

.Vad äter ni ikväll? :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0