Pink breaky <3

Blev inte mer bloggande igår kväll, var så trött efter nattandet (kom ut ur barnkammaren 21.50) och då var det tv-soffan och sambon som gällde en stund! Men här kommer det utlovade...
 
Gårdagens smarriga frukost blev en rosa historia! :)
 
Jag försöker använda upp mitt köpemusli och testa några recept på granola, finns så många intressanta varianter därute! Så en ídé slog mig och resulterade i detta här!
 
 
Overnight-musli med blåbärs- och hallonfluff
 
1 dl musli/granola
1 dl mandelmjölk/valfri mjölk
 
Blanda musli och mjölk och låt det stå i en burk i kylskåpet över natten och gegga ihop sig.
På morgonen tar du fram det och så gör du blåbärs- och hallonfluffet (funkar också att göra kvällen innan skulle jag tro)
 
Blåbärs- och hallonfluffet gör du såhär:
 
1 äggvita
2 msk grekisk yoghurt / naturell yoghurt / kvarg (Jag använde grekisk, godast!!)
1 dl (tillsammans) tinade eller färska hallon och blåbär.
 
Elvispa äggvitan fluffig (ej maräng ;) ). Mosa bären och blanda försiktigt i bärmoset och yoghurten/kvargen. Söta eventuellt med honung eller agave. Jag tycker dock inte det behövs.
 
Lägg upp i lager för lager i en glasburk/glas eller släng ihop alt på en tallrik bara om du har bråttom ;)
 
 
Jag toppade med en klick jordnötssmör och ett hallon :) Åt även en riskaka med leverkorv. En perfekt start på den nya veckan om du frågar mig :)
 
Idag är det dock tisdag och jag är ledig, enda lediga dagen denna vecka faktiskt och nu ska jag koka lite gröt att ladda med inför kvällens bodypump och dammsuga huset! :) Ikväll börjar svenska hollywoodfruar äntligen ;) Hoppas ni också har det bra denna tisdag! Kram.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0