Kusiner och zucchinifrallor

 
 
Pheeew, skönt med fredag imorgon alltså! ;) Är så trött och seg idag! Men får skylla mig själv då jag inte släcker nattlampan innan 00.00 om kvällarna...Men då T somnar kring 21.30 om kvällarna så blir det så, för jag behöver verkligen min lilla egentid på kvällarna. Det ger mig mer energi än att lägga mig en timme tidigare!
 
Just nu leker Ted och kusin A så länge A:s mamma är på möte...de klipper "biljetter" ur tidningar och kommer med dem till mig, har en hel hög av djurparksbiljetter och cirkusbiljetter här bredvid mig :) Det är verkligen så roligt att kusinerna har hittat varann trots att det skiljer kring 3,5 år mellan dem :) De älskar att leka tillsammans <3
 
I helgen har vi reserverat barnvakt, men vet ej vad jag och Matti ska hitta på än, knappt så man hunnit tala med varann under veckans gång :/ Skulle vara kul att umgås med vänner men men vi får se! Vi hade visst 6-årsdag igår vilket jag för en gångs skull INTE kommit ihåg (inte M heller för den delen), utan jag såg det på FACEBOOK! :P Så om inte annat får vi väl ta och "fira" vår årsdag på tumanhand med restaurangmiddag och nattklubb (eller nåt) ;)  På söndag får vi kaffefrämmande i form av Nina och Jesper i alla fall! Så jag tror det kommer bli en kanonhelg hur som helst!! :D
 
 
Me & my man <3 ( typ 3 år gammal bild, men första bästa jag hittade i arkivet på oss 2 ;) )
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
I tisdags på min lediga dag, bakade jag Annies zucchinifrallor! Har gjort dem en gång tidigare också. Saftiga och glutenfria!
 
 
Detta behöver man:
 
 
Ingredienser: 2 dl zucchini (typ 1/2 normalstor), 1 dl äggvita, 1 ägg, 2 tsk bakpulver, 1 näve hackad mandel (detta glömde jag men blev bra ändå :) ), 2 msk kokosmjölk, 1 dl bovetemjöl, 1/2 dl pofiber, 2 msk kokosmjöl, 2 tsk fiberhusk
 
Gör så här: Blanda samman riven zucchini, äggvita, ägg och bakpulver och rör sedan ner allt utom pofiber och fiberhusk. Låt det bli en jämn smet och rör ner de sista. Rulla bollar av degen med fuktiga fingrar - platta lite, på bakplåtspapper, in i ugn på 200 tio minuter. Klart!

Dagens frukost blev en zucchinifralla med sallad, keso och kokt ägg samt en smoothie gjord på banan, frysta hallon, jordnötssmör, kokosmjölk, vanilj-vitchokladproteinpulver och lite vatten. Och kaffe förstås :)
 
 
Till middag efter jag kom hem från jobbet blev det en till fralla, den använde jag som hamburgerbröd med en överbliven köttfärsbiff och lite champinjonstuvning! Funkade det med! :) De 2 sista frös jag ned till kommande frukostar/mellisar!
 
Ha det bra!!! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0