Kompismiddag och djupa tankar ;)

 
God morgon lördag! Denna veckan gick fort, men så var jag ju ledig i onsdags också :) Ganska förkyld och så, men startade helgen på bästa vis med en sen hamburgermiddag vid O´leary´s med goda vänner  igår kväll :)
 
 
Ursäkta dåliga bilder, kom igår på att jag inte vet hur man lägger på blixten på telefonkameran :P Men jag ska lära mig! Finns ju så mycket annat att göra än att sitta och pilla på telefonen. Fast ibland kan man ju undra vart världen är på väg, då telefonen ska fram och det ska fotas, instagrammas, twittras och bloggas om allt man ser och gör nuförtiden. Haha, tog länge igår när vi skulle börja äta t.ex och det skulle fotas ;) Och JA!!Jag veet att jag gör det själv!!! :)
 
De flesta har nog sett denna filmen  <---(KLICK!) och kan känna igen sig. Det känns som att ingen lever i nuet och njuter av de fina stunderna i livet alls längre. Ibland kan jag bli riktigt stressad för att jag också håller på såhär (inte på långa vägar så brutalt som i filmen dock;) ), men ändå finns det ett sorts behov av att både få minnas och att visa...
 
Vad tror ni att detta beror på?
 
Jag tror:
 
-ett sätt att hålla kontakt/catcha upp med folk man inte ser så ofta
- man vill skapa minnen
- vill visa att man har ett socialt/bra/rikt liv??
- vill synas/höras
- dela med sig om nåt man anser vara viktigt?
-intresserad av foto?
- man har för lite att göra?
 
Mera förslag någon?
 
Nej nu ska vi ta tag i dagen här och det ser ut att bli en kaffekopp hos Linda i eftermiddag och sen visa henne bygget, vi är ju grannar snart, skoj skoj :D Imorgon ska jag hämta bort loppisgrejerna, åtminstone har jag sålt för mer än vad bordet kostade, så jag är åtm. på + ;) Men gaaah att släpa hem allt igen. Kom och hämta bort någon!! Mycket kläder ;)
-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0