Sköna lördagskväll!

Hej och skön lördagskväll på er! Vad gör ni festar, myser med kärleken, vänner?? :)
 
Själv har jag nyss nattat vår lille vilding och bänkat mig i soffan för en SKÖÖÖN kväll med mig själv och troligtvis en film :) Matti smet iväg på båtmässa (som är imorgon i Hesa) efter att vi kom hem från Kokkola. Men jag tycker det är riktigt skönt att ha en kväll bara med mig själv och njuta av lugnet och tystnaden och göra preciiis det jag känner för! Ni mammor förstår vad jag talar om, right? :) Tycker om sociala aktiviteter och att vara ute på vift, men däremellan vill jag ta det riktigt lugnt. Ladda batterierna. Just nu är jag ganska trött efter en dag med mycket funderande. Men vi fick faktiskt uträttat en hel del! Reserverat tvättmaskin, torktumlare och integrerad Micro, hittat 2 soffor att välja mellan, köpt kakel, hittat matsalsbord vi troligen ska köpa på måndag och sådär :) Så skönt att ha fått fixat lite grejer, liite mindre att fundera på! Börjar se ett ljus i tunneln ;)  Och så har vi ätit pannpizza på Rosso ;)
 
 
 
Sen har jag lekt med bilbana och tågbana och tittat på barnprogram med den sötaste <3  Och trots att jag blev så mätt och stinn av pizzan blev jag hungrig igen ikväll och slängde ihop riktigt goda sötpotatis-burgare av rester i kylen! Inte för att jag fick äta ifred, Ted var så himla snål på mina sötpotatis-scones (ligger under biffen) jag bakade igår kväll ;)
 
Här kommer receptet på dem!
 
Sötpotatis-scones, 3-4 st
 
 
1/2 mosad, kokt sötpotatis
1 ägg
1 dl mandelmjöl
1 msk kokosmjöl
1 tsk fiberhusk/bakpulver
1 krm havssalt
 
1 Sätt ugnen på 200 grader
2.Mosa sötpotatisen med en gaffel och tillsätt övriga ingredienser. Rör samman allt med gaffeln.
3.Ta en matsked och klicka ut små scones på bakplåtspapper.
4. Grädda i ugnen, ca 8-10 minuter, tills sconesen får en gyllene färg.
5. Ät med valfritt pålägg! Eller använd som hamburgerbröd som jag! :) Jag lade på ost, en hemgjord biff, stark chilisås och majonnäs!
 
Recept ur boken Paleo naturlig mat & livsstil, av Åsa Söderberg


Kommentarer
Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2014-02-12 @ 16:22:30
URL: http://www.hittarecept.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0