Partajj på G och ett mumsigt frukosttips!

Sköna lördag! Eller skön och skön, sovmorgon fick jag i alla fall, till ca 9.00 :) Sen har det varit full rulle med packa övernattningsväskor till oss alla tre, duscha och göra alla klara, hämta resesäng från farmor och en sväng till Alko och Prisma för att köpa lite vin till kvällen, strumpbyxor och så passade jag på att köpa några vita tallrikar jag spanat in mig på :) Vitt vitt vitt ska det va just nu ;)
 
Men nu sitter vi äntligen i bilen till Vörå, hälsa på min mor och äta mammas mat :) Sen iväg till Närpes kl 18 på 30-årsfest till min kompis. Vi ska sitta på med Vörå-vänner och sen tillbaka och övernatta i Vörå. Ted lämnar ju hemma hos sin mormor förstås! Tror det blir en riktigt kul kväll!! Härligt att få umgås med gamla vänner! <3
 
En god frukost hann jag dock med i morse, det är min prio nr 1 på morgnarna ;) Detta äter jag ofta, så gott! (Paleo-månaden har gått ut, för den som undrar ;) Februari idag, tjohoo, snart e det vår ! :P)
 

 
Grekisk yoghurt med stekt kaneläpple (och banan) görs lätt genom att helt enkelt hacka ett halvt äpple i bitar (idag hade jag lite banan med också, gott!), steka i lite smör eller kokosolja och krydda med massa kanel. Jag toppade med min favoritmusli och jordnötssmör! Ett lågkolhydratbröd med ost, skinka och spetspaprika till et. Och icke att förglömma, det heliga morgonkaffet ;)
 
Ha en fin lördag!!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0