Ond hals och exotisk middag!

Äsch, jag har så ont i halsen, dricker te för att försöka lindra. Vill inte bli sjuk nu ! Söndagsträningen fick jag dock hoppa över. Fått till endast ett ynka pass denna vecka. Bättre än noll iaf :)
 
Lyxade till söndagskvällen med en god middag i alla fall, detta måste ni laga nån gång! Jag kommer definitivt att göra det igen. Muums! Mattis kommentar:" Vilken häftig mat! Det här var jättegott!". ;)
 
Exotisk fläskfilé (recept från Matplatsen)
 
2 pkt bacon
ca 600 g fläskfilé (Gris inre filé)
salt & peppar
2 bananer
1 burk mandarinklyftor (detta hoppade jag över)
3 dl grädde
3 tsk curry
3 msk mango chutney
1 st vitlöksklyfta
 

Skär filén i skivor. Salta och peppra. Stek köttet i stekpanna så det får lite färg. Lägg köttet i ugnsform. Klipp baconen i små bitar och stek knapriga. Strö dem över köttet.

Skiva bananerna och låt mandarinklyftorna rinna av. Fördela över köttet. Blanda grädde, curry, mango chutney och vitlök. Smaka av med salt & peppar och häll detta över köttet. Gratinera i mitten av ugnen, 200 C ca 20 min tills rätten fått fin färg. Servera med t.ex. ris och sallad!

 
 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0