Att glädjas i vardagen

Halloj! Onsdag kväll redan= snart helg ;) Betyder också Bonde söker fru som börjar strax. Så skönt att varva ner efter den hektiska vardagen med nåt bra på tv, en kopp te och lite smått och gott ;) Rätt sura jordgubbar dock ;)
 
 
Jag vet inte vart tiden flyger väg när man kommer hem från jobbet! Fick börja med middagen genast jag kom hem, vrålhungrig var jag! Egentligen är matlagning min största hobby och jag gör helst allt från scratch och testar massa nya recept, men sen jag började jobba ska vardagsmaten bli klar snabbt! Men jag älskar lite guldkant på vardagen och det görs ju lätt genom lite god mat :) Så idag blev det färdigmarinerad gris inrefilé som jag stekte i skivor, färdig bearnaiseås och hemgjorda ugnsstekta potatisar och morötter. Enkelt och gott!

 
Lite annat som förgyllt denna vanliga onsdag är ett besök till Halpa-Halli ikväll :P De hade så mycket fina julsaker där! Gardiner, kuddfodral och smågrejer. Jag älskar julen och speciellt nu sen jag fick barn! Vill bara pynta, pyssla, baka pepparkakor, dricka glögg, laga julbord redan i november, läsa jultidningar, köpa julklappar m.m ;)
 
 
I alla fall så kom jag hem med dessa grejer. Jag tänkte köra på mestadels vita och silver julgrejer i år :) Söt ljuslykta och mandel- och russinskålar till glöggmyset ;)
 
Och så kissade Ted för första gången i pottan idag :) Haha, tänk att man kan bli så happy av en sån sak :P Men det är så roligt när de små liven utvecklas. Och han ville själv gå på pottan. Duktiga lilla vännen <3
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0