Självständighetsdagen och dags att ta tag i träningen igen :)

En ledig dag igen ;) Oj vad veckan gått fort när man bara jobbat 2 dagar. Idag har bara varit en lugn och skön mysdag! Varit ute med familjen och lekt i snön och tog en liten promenix i blåsten, bakat  paleo-pepparkakor, planerat lite husmaterial och grejjs med mannen, dammsugit...tja, gjort det jag/vi känt för helt enkelt!
 
 
 
 
Imorgon åker jag och Matti till Kokkola och titta på allt möjligt till huset och så hoppas jag hinna kika på lite julklappar också!  En dag på tumanhand! Det behöver vi <3
 
Nu börjar jag äntligen bli fri från den eländiga förkylningen. Usch vad jag kommit av banan med träningen och allt det där nu p.g.a den. Man känner hur trött och slö man blir av att lata sig för mkt ;) Nej, jag behöver träningen för att funka, vara glad och få energi! Så senast nästa vecka sätter jag igång med mina 3 högintensiva intervallträningspass igen! Jag kommer att köra hemmaträning, finns så mkt bra hiit-videor på nätet och jag har vikter och skivstång och min egna kropp :) Så det funkar galant, när jag inte slipper till gymmet så ofta då jag inte har nån barnvakt just nu i.o.m husbygget.

 
Och så har jag fått hem denna suveräna paleo-kokbok också! Paleo =  stenålderskost. Läs mera HÄR.  Jag har testat flera paleo-recept tidigare och jag tror ALLA varit jättegoda!  Så nu tänkte jag börja koka mig igenom denna bok.;)
 
 
 
Idag åt vi detta :) Hamburgertallrik med sötpotatis strips. Salad, stekt ägg, hamburgerbiff, ost, paprika, bacon och jalapeno. Nästan paleo, förutom osten :) Så paleomat = tråkig mat - det kan ni glömma! :D (receptet finns ej i boken, egenpåhittat ;) )
 
Ska ni kolla Idol finalen ikväll? :) Jag gissar på att Kevin vinner, men hejar på Elin!
 
Trevlig fredagskväll! Måste lägga oss tidigt så vi kommer oss iväg nån gång imorgon bitti!  
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0